Campania Zero Toleranță față de violența în familie

 

O campanie derulată de către Fomco Group împreună cu Institutul Est European de Sănătate a Reproducerii (IEESR) și Ambulanța Samaritanus

Descrierea pe scurt, obiectivele proiectului

În contextul în care în ultimele luni, la Tîrgu-Mureș au avut loc 2 cazuri grave de violență încheiate cu decesul a două femei, se impune sprijinirea proiectelor și activităților menite a reduce fenomenul violenței în familie și a proiectelor și acțiunilor care își propun să atenueze urmările negative ale fenomenului. Fomco Group și-a asumat un set de principii de CSR pe care le urmărește constant, pe care le cultivă, între domeniile de acțiune numărându-se  proiectele care vizează comunitatea, sănătatea, educația și categoriile sociale defavorizate.

În acest context, proiectul de față își propune două direcții de abordare, cu 3 obiective concrete:

  1. Derularea unei campanii de conștientizare a efectelor violenței în familie.
  2. Dotarea Adăpostului – Centrul de primire în regim de urgenţă, destinat victimelor violenței în familie cu necesarul la zi.
  3. Strângere de bunuri utile adăpostului, donate de angajații Fomco Group.

Parteneri în derularea proiectului

  • ❯ Institutul Est European de Sănătate a Reproducerii (IEESR)
  • ❯ Fomco Group
  • ❯ Ambulanța Samaritanus

Beneficiarii proiectului se împart în două categorii:

  • Potențiale sau victime ale unor forme de violență în familie, ce află astfel de asistența de care pot uza în cazul în care se află într-o situație de violență în familie. Pe primele 6 luni ale anului 2016, au fost înregistrate la nivel național aproximativ 8.500 de cazuri, principalele victime fiind femeile, copiii și persoanele vârstnice. Așadar, un număr încă însemnat de persoane au nevoie de aceste servicii.
  • A doua categorie de beneficiari e reprezentată de victimele care accesează și cele care vor accesa pe viitor serviciile adăpostului  IEESR destinat lor. Pe perioada anului 2016, au fost asistate un număr total de  123 cazuri de violenţă în familie, din care 49 cazuri reprezintă cazuri nou înregistrate, care s-au adresat centrului pentru prima dată pe parcursul acestui an, iar 74 reprezintă cazuri vechi de violenţă în familie, înregistrate anterior perioadei de raportare care fie s-au reactivat, fie continuă programul de consiliere în cadrul Centrului sau în cadrul Adăpostului. Cazurile asistate în perioada de raportare sunt în procent de 95,18% din judeţul Mureş şi 4,82% din alte judeţe. Mediul de provenienţă sub raportul urban/rural este după cum urmează: 59,48% dintre beneficiari sunt din mediul urban şi 40,52% provin din mediul rural. În cadrul Adăpostului – Centrul de primire în regim de urgenţă, cu adresa secretă potrivit legii, au fost oferite servicii sociale specifice de consiliere psihologică, consiliere juridică şi asistenţă socială, unui număr de  81 persoane (45 adulţi şi 36 minori).

Activități

  • Dotarea Centrului de primire în regim de urgență cu cele necesare pentru a oferi condiții decente victimelor. Centrul are nevoie în acest moment de 5 covoare, 12 lenjerii pat, 8 pilote, 8 pături, 20 de prosoape, 2 uscătoare de rufe, 1 fier de călcat, 1 cuptor cu microunde, 1 mașină de gătit, 1 ușă baie, 20 mp de parchet bucătărie, 1 cărucior, 1 țarc copii, 1 laptop, 1 ușă de intrare.
  • Inițiativa Companii cu zero toleranță față de violența în familie. Fomco Group devine prima companie care  declară zero toleranță în abordarea violenței în familie – marcarea site-urilor Grupului Fomco cu o fundă albă și mesajul „Zero toleranță față de violența în familie”. Invitarea cât mai multor companii mureșene să adopte această declarație de principii.
  • Realizarea unui flashmob în centrul orașului care să ilustreze urmările violenței în familie, filmat, care mai apoi să fie afișat pe site-urile grupului, pe site-ul IEESR și pe canalele social-media. Clipul va conține la final îndemnul la zero toleranță față de violența în familie. Flashmobul ar urma să fie realizat cu ajutorul unor voluntari, asigurați de Ambulanța Samaritanus, partener în proiect care ar urma să ia parte și în scenariul flashmobului. Clipul rezultat va avea rol de informare, sensibilizare și conștientizare legat de fenomenul violenței în familie.
  • Strângere de bunuri utile adăpostului, donate de angajații Fomco Group – jucării, haine, alte obiecte utile derulării activității de la adăpost.

Realizarea unei conferințe de presă ulterior realizării flash-mobului, la sediul IEESR pentru diseminarea informațiilor legate de violența în familie, campanie și rezultatele scontate, cu participarea IEESR, Fomco Group și Ambulanța Samaritanus.